צבע לקרמיקה

מאת: אורי ברקן

אהבתי! הוסף לבחירות שלי
המאמר נמצא ברשימה שלך
צבע לקרמיקה

צביעת קרמיקה מאז ומתמיד הייתה עניין בעייתי, זאת מכיוון שקרמיקה היא חומר שאינו סופג, חלק במיוחד, ולצבע קשה מאד להצמד למשטח לאורך זמן. צביעת קרמיקה הייתה אפשרית במידה מסוימת באמצעות שימוש בפריימר ואז צביעה בצבע. חשוב לדעת שלא כל פריימר מתאים למשטחים חלקים במיוחד וישנם גם פריימרים שהצמדותם למשטחים חלקים חלשה.

הפתרון המתקדם כיום הוא שימוש בסופר צבע - צבע מיוחד למשטחים חלקים כגון קרמיקה, אלומיניום, זכוכית, פורמייקה, פלסטיק ועוד. הטכנולוגיות החדישות בחברת Owatrol יצרו את הסופר צבע, המצליח לחדור אל משטחים חלקים ובכך להצמד באופן איכותי. הסופר צבע משלב פריימר וצבע גמר במוצר אחד כך שהוא גם נצמד טוב וגם חוסך לנו בעבודה.
עוד על הדרכים הנכונות לצביעת קרמיקה במאמר הבא:

מדוע קשה לצבוע קרמיקה?
קרמיקה היא חומר אטום לגמרי המשמש בדרך כלל כרצפה בבית או כחיפוי קירות בחדרים רטובים כגון חדרי אמבטיה או מטבחים. האטימות של הקרמיקה מונעת בעצם מצבע רגיל להיצמד אליה ועל כן, כל ניסיון לצבוע אותה בצבע רגיל, לא יניב תוצאות טובות כלל. הצבע ייסדק, יתקלף, יקבל בועות וגבשושיות ולבסוף ינשור מהמשטח.

הסופר צבע של חברת אווטרול מציע שילוב של פריימר ייעודי למשטחים חלקים עם צבע גמר עמיד המיוחד, גמיש, בעל כושר הצמדות גבוה בזכות השמן הייחודי הרשום כפטנט, המצליח לחדור כל משטח ולהצמד בחוזקה. שימוש בסופר צבע אינו מצריך כל הכנה מיוחדת מלבד ניקיון המשטח. אין צורך בשיפשופים או שימוש בחומרים כימיים חזקים.

תכונות נדרשות של צבע לקרמיקה
הסופר צבע עומד במספר דרישות בסיסיות מעצם היותו צבע מיוחד למשטחים חלקים כגון קרמיקה. להלן התכונות הנדרשות מצבע איכותי לקרמיקה:

הצמדות – הצבע חייב להיות בעל כושר הצמדות גבוה במיוחד על מנת שהוא לא ייפרד מהמשטח בשימוש סביר. זה יכול להיות ניקיון עם סקוטצ', שימוש בחומרים כימיים כגון אקונומיקה, קבלת מכה קלה ועוד. אם הצבע לא נצמד כמו שצריך, הוא פשוט יתקלף בהזדמנות הראשונה. תכונה זו חשובה מאוד כאשר מדובר בחדרים רטובים, ונוכחות המים והאדים מעלה את הסיכוי להיפרדות הצבע מהקרמיקה.

גמישות – תכונה זו של צבע לקרמיקה בעצם מבטיחה שהצבע לא ייסדק ויתקלף עם הזמן. תכונת הגמישות של הסופר צבע נשמרת לכל אורח חיי הצבע ולא רק בסמוך לצביעה. הסופר צבע לא יתקלף וייסדק מייבוש.

עמידות – סופר צבע עמיד בפני הרבה גורמים: חום (עד 175 מעלות), נזקי מזג אוויר (כלומר ניתן להשתמש בו חיצונית ופנימית), מים ולחות (ולכן הוא מצוין לשימוש בחדרים רטובים).

פילוס עצמי – כולנו רוצים את המראה החלק והאחיד ולא את סימני המברשת. מריחת הצבע גם לא על ידי צבעי מקצוען תהיה קלה ונוחה בזכות תכונת הפילוס העצמי של הצבע אשר לאחר מריחתו הוא מתפלס ומתיישר ומעלים את סימני המברשת שזה עתה עברה. התוצאה הויזואלית עם הסופר צבע היא מרשימה מאד.

גוונים רבים – צביעת קרמיקה או חידוש קרמיקה הם לרוב על מנת לכסות פגמים שיצר הזמן או פשוט כדי לחדש ולרענן את האווירה. כדי לתת מענה לכל סגנון עיצובי קיימת קשת גוונים רחבה - קשת גווני ה RAL ואת הסופר צבע אפשר לקבל בכל אחד מגווני ה RAL בדיוק כמו בצביעה תעשייתית ובאופן מדויק להתאמה מושלמת לצרכים. 

איך צובעים קרמיקה?
השימוש בסופר-צבע הוא פשוט וקל. נתחיל מזה שיש צורך רק בחומר אחד ולא בפריימר + צבע. הסופר צבע הוא שניים באחד.
על מנת לצבוע עם סופר-צבע יש לנקות תחילה את המשטח מכל לכלוך ושומן קיימים. על המשטח חייב להיות יבש לגמרי. במידה ויש צבע ישן על הקרמיקה, יש להסירו באמצעות שיוף קל או מברשת ברזל. ניתן להשתמש גם במסיר כל צבע להסרה יסודית וקלה של כל גימור קיים.
את סופר-צבע ניתן ליישם באיזו דרך שתבחרו: מברשת, רולר או התזה (במקרה שתבחרו בהתזה, יש לדלל את הצבע מעט עם תוסף לצבע המדלל של Owatrol על פי הוראות היצרן).
יש ליישם את סופר-צבע בשתי שכבות ובין שכבה לשכבה יש להמתין 6 שעות לייבוש. לאחר יישום השכבה השנייה יש להמתין 6 שעות נוספות.
כושר ההצמדות של סופר צבע מגיע למיצוי לאחר 24-48 שעות. מומלץ להמתין זמן זה לפני יצירת מגע עם המשטח.

לחצו כאן כדי לקרוא את ההוראות במלואן.

האם הצבע יישאר לאורך זמן על הקרמיקה?

סופר צבע הוא צבע עמיד במיוחד שנועד ליישום על משטחים חלקים, וביניהם – קרמיקה. זהו צבע שמרכיביו רשומים כפטנט והוא מציע צביעה נוחה, גימור מרשים ועמידות לשנים. בנוסף:

  • הצבע נשאר גמיש גם לאחר הייבוש, מה שאומר שהוא לעולם לא ייסדק, יתפוצץ או יתקלף.
  • רוב משטחי הקרמיקה נמצאים בחדרים ובאזורים רטובים המשופעים בלחות, וסופר-צבע יעמוד גם בזה – יש לו עמידות גבוהה במיוחד בכל הקשור ללחות ואדים, לכלוכים וכדומה.

אם אתם רוצים לצבוע קרמיקה והגימור החדש יישאר יפה לאורך זמן - בחרו סופר צבע של אווטרול - הצבע המתקדם למשטחים חלקים במיוחד.

אם יש לכם שאלות נוספות, תוכלו לכתוב לנו דרך שירות הלקוחות באתר, או להתקשר אלינו בטלפון 1-700-70-71-10.

אהבתי! הוסף לבחירות שלי
המאמר נמצא ברשימה שלך

יש לך שאלה?

image descriptionלחץ כאן למציאת חנות קרובה לביתך המוכרת את מוצרינו