מהי השיטה הטובה ביותר לצביעה חיצונית - מברשת או התזה?

מאת: אורי ברקן

אהבתי! הוסף לבחירות שלי
המאמר נמצא ברשימה שלך
מהי השיטה הטובה ביותר לצביעה חיצונית - מברשת או התזה?

צביעה היא אחד המקצועות העתיקים ביותר בעולם והיא גם מלווה במיתוסים רבים. נראה שהמיתוס הנפוץ ביותר הוא שצביעה במברשת נחשבת לאיכותית יותר מאשר צביעה בשיטת ההתזה. למען האמת, צביעה בהתזה יכולה לקצר משמעותית את זמן הצביעה ולפזר את הצבע באופן אחיד יותר, אבל תמיד מומלץ לעבור שוב עם מברשת כשמדובר בצביעת עץ כדי למקסם את חדירת הצבע לעץ. בצביעה של מתכת או משטחים חלקים אחרים, שיטת ההתזה היא היעילה והמהירה ביותר.

 
על צביעה במברשת
תאמינו או לא אבל אנשים רבים בוחרים לצבוע משטחים חיצוניים באמצעות מברשת. המשמעות של צביעה במברשת היא שתוכלו להתחיל בעבודה מיד (לא תצטרכו להגן על הסביבה מפני התזות הצבע), שכבת הצבע תהיה פחות סמיכה, תצטרכו לתת תשומת לב רבה יותר לפרטים ואם התקציב חשוב לכם, בשיטת המברשת תשתמשו בהרבה פחות צבע.
 
יש הממליצים להשתמש במברשת כאשר משטח הצביעה הוא קטן יחסית. זאת משום שהזמן שנדרש להכנה לקראת ההתזה (מיסוך החלונות, כיסוי הגינון, התקנת המכונה, ניקוי ותחזוקה), הוא ארוך בהרבה יחסית לשטח הקטן שצריך לצבוע.
 
ובהערת אגב – אם אתם בוחרים לצבוע צבע חדש על גבי צבע ישן, דעו שהשימוש במברשת ידרוש מכם לעבוד ולהבריש בעדינות רבה ולהשתמש במברשת רכה ואיכותית בכדי למנוע סימני מריחה. יישום צבע על גבי צבע קיים נועד בעצם לחבר את הצבע החדש לצבע הקודם. הוא אינו אמור "להיספג פנימה" או "להיות מוברש" לתוך המשטח עצמו. לכן, גם אם תחזרו ותברישו שוב ושוב, סביר להניח שלא תגרמו לצבע להיספג יותר לעומק. למעשה, הכשל שנובע מצביעה במברשת על גבי שכבת צבע קודם וסימני המרחיח, הוא תוצר לוואי שכיח של הניסיון לגרום לצבע להיספג פנימה.
 
 
על צביעה בהתזה
צביעה בשיטת ההתזה משמעותה שתוכלו לכסות היטב את כל מה שמחובר למשטח המיועד לצביעה (חוטים, צינורות או קישוטים אדריכליים שונים), אבל גם תאבדו צבע רב כתוצאה מהתזת יתר. באופן כללי, כאשר מתיזים צבע יש תמיד להיזהר לא לצבוע אזורים שלא התכוונתם לצבוע, ולכסות אותם מבעוד מועד.
 
ההתזה יכולה לספק מראה חלק יותר מאשר צביעה במברשת, והיא גם מפחיתה את הסיכוי להופעת טחב שיכול להתפתח בין סימני המברשת.
 
מטבע הדברים, שיטת ההתזה גורמת לבזבוז גדול יותר של צבע מאשר השימוש במברשת. אבל יש אלמנטים נוספים שגורמים להגדלת כמות הצבע הנדרשת בשיטת ההתזה. למשל, מעט רוח, ולו הקלה ביותר, תספיק על מנת להעיף את הצבע מהמשטח והלאה.
 
על פניו נראה כי גם המברשת וגם הריסוס מתאימים לצביעה חיצונית כל עוד שומרים על יחס נכון של מ"ר לליטר. אבל מבחינת ההוצאה הכספית, חשוב לדעת שאם תבחרו בהתזה עם צבע שאיכותו גבוהה, גם עלותו תהיה גבוהה. לעלויות אלה צריך להוסיף גם את העובדה שתזדקקו להרבה יותר צבע בשיטת ההתזה (בערך פי 3) מאשר בשיטת המברשת. וחשוב לזכור גם שעם רוב צבעי העץ החיצוניים שאמורים לחדור לתוך העץ יש צורך בצביעה נוספת עם מברשת או רולר כדי להחדיר את הצבע לעץ.

אהבתי! הוסף לבחירות שלי
המאמר נמצא ברשימה שלך

יש לך שאלה?

image descriptionלחץ כאן למציאת חנות קרובה לביתך המוכרת את מוצרינו