הכנת רכב למכירה

מאת: אורי ברקן

הכנת רכב למכירה

אז הגיע הזמן למכור את הרכב שלכם ואתם מעוניינים למכור אותו במחיר הטוב ביותר ובזמן הקצר ביותר. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להכין את רכבכם למכירה.

למה כדאי לחדש את מראה הרכב לפני מכירה?
כאשר אתם מציגים את הרכב שלכם לקונה מתעניין, הרושם הראשוני שיקבל מחזות הרכב יקבע במידה רבה את הצלחת המשך תהליך המכירה. רכב שנראה לא נקי, עם חלקים פלסטיים שנראים ישנים ודהויים,  מיד עלול לצור רושם שלילי אצל הקונה. אם הרכב יראה לא טוב, הקונה יקבל תחושה כי לא טיפלתם ושמרתם על הרכב שלכם כראוי, מה שעלול להביא להפסקת התהליך או לבקשת הנחה משמעותיות במחיר עקב מצב הרכב. כך או כך, כדאי להשקיע מאמץ חכם לחידוש הרכב, כך שתפיקו את המחיר הטוב ביותר ותצליחו למכור בקלות ובמהירות.

מה מומלץ לחדש ברכב לפני מכירה?
חלק חושבים שרכב שנראה חדש מדי (לדוגמה, צביעה מחדש) יכול להעיד על ניסיון הסתרת ליקויים או תאונות רציניות בעברו של הרכב. כאמור הרושם הראשוני של הקונה תמיד יהיה לגבי המצב החיצוני של הרכב. אם הרכב נראה מלולכלך, מוזנח, הערכת השווי של הרכב בעיני הקונה תהיה נמוכה מזו של רכב שנראה נקי, מטופח ושמור. כמובן שיש לנהוג בחוכמה ולהשקיע רק בתיקונים וחידושים הכרחיים ואשר יכולים לתרום להשגת מחיר המכירה הגבוה ביותר. במידה ועלות החידוש או התיקון גבוהים כך שהם לא יהוו יתרון בהשגת מחיר מכירה מתאים, יש לשקול אם לבצעם או להציג את הרכב עם הליקויים הקיימים. בסופו של דבר אתם מוכרים רכב משומש, לא חדש, אבל אתם רוצים להציגו במצב הטוב ביותר בעלות וההשקעה הקטנה ביותר כך שהקונה יקבל תחושה שהרכב במצב טוב יותר מאשר גילו מכתיב.

חיצונית:

  • חלקי פלסטיקה: פלסטיקה שבורה או שרוטה שלא ניתנת לתיקון או חידוש, רצוי להחליף.
  • חלודה: יש להסיר את החלודה ולטפל במתכת בעזרת תכשירים מתאימים לחידושם, הברקתם או צביעתם מחדש. חלודה תשדר כי אינכם מטפלים ושומרים על הרכב בצורה נאותה ואף יכולה להעלות חשד כי קיימות בעיות מעמיקות יותר ברכב
  • צמיגים: רצוי להשתמש בחומר לחידוש מראה הצמיג (ואקס). במידה והצמיגים בלויים, רצוי להחליפם לחדשים.
  • צבע: כאשר מצב הצבע הוא כזה שלא ניתן לחדשו, יתכן כי הדבר יצריך צביעה מחדש. לרוב, עדיף יהיה להציג את הרכב עם הפגם בצבע (כל עוד לא מדובר בחלודה), כך שלא יעלה חשד אצל הקונה כי מנסים להסתיר תאונה רצינית שהרכב עבר כביכול על ידי פחחות וצביעה. את עלות התיקון של הצבע ופחחות תוכלו להפחית ממחיר המכירה עבור הקונה במידה והתיקון הכרחי. צבע דהוי ניתן לחדש בעזרת פוליטרול. תכשיר ייחודי המרענן ומחדש צבע ושמטחים רבים.
  • מגבים: מגבי השמשות באם יבשים או בלויים, רצוי להחליף לחדשים.
  • גומיות: גומיות של שמשות ודלתות שהן סדוקות או יבשות, כדאי להחליף בחדשות.
  • שמשות ומראות: וודאו כי הם נקיים, שלמים, תקינים וללא סדקים.

 פנימית:
בתא הנוסעים יש לשקול החלפה של חלקים שבורים שלא ניתנים לניקוי או חידוש אשר אמורים להיות במצב טוב בהתאם לגיל הרכב.

תא נוסעים שנראה במצב חדיש, תקין ונקי ישדר תחושה טובה אצל הקונה. יש להוציא מתא הנוסעים כל חפץ אישי כולל מתא הכפפות.

  • ריפודים: אם הריפודים המקוריים או החלופיים ברכב נושאים כתמים שלא ניתנים לניקוי או שהם קרועים, כדאי להחליפם או לכסות בכיסויי מושבים שניתן להסיר בקלות. ניתן לפנות לרפד מקצועי לשם כך או לרכוש סט ריפודים המתאימים לרכבכם. הימנעו מריפודים בעלי צבעים ועיצובים זועקים שלא בהכרח יהיו לטעמם של רוב הקונים.
  • שטיחונים: אם השטיחונים בלויים או מוכתמים במידה שלא ניתן לנקות אותם, החליפו לחדשים.

 מנוע וחלקים מכאניים:
וודאו כי המנוע וכל החלקים המכניים תקינים ועובדים כראויי. במידת הצורך הכניסו את הרכב למוסך לטיפול ויישור קו. וודאו כי מפלס שמן המנוע, נוזל קירור, ברקסים, מים נמצאים בגובהם המתאים.

  • רדיאטור: וודאו כי לא קיימות נזילות ברדיאטור וכי המנוע אינו מתחמם בנסיעה. במידת הצורך יש לתקן או להחליף רדיאטור תקול.
  • אגזוז: אגזוז לא תקין (חורים וכו') עלול להרעיש יתר על המידה וכן לגרום לזיהום אוויר מוגבר וכדאי להחליפו או לתקנו.
  • ברקסים: במידה והברקסים בלויים יש להחליפם או לחדשם (חידוש/חריטת צלחות ברקסים למשל).
  • בולמי זעזועים: בולמי זעזועים פגומים או בלויים יורגשו היטב בנסיעת מבחן ויתגלו בבדיקת רכב וכדאי להחליפם לפני מכירה.
  • מצמד: במידת הצורך בצעו כיוון קלאץי או החלפה במידה והנו בלוי.

תא מטען:
בדקו כי כל החלקים המקוריים נמצאים (משולש הזהרה, ערכת כלי עבודה, מגבה ומפתח ברגים לגלגלים, גלגל ספייר וכו').

חשמל:
תקלות חשמליות ברכב יש לתקן. תקלות חשמליות יכולות להיות קשות לאיתור ותיקון כך שיקשו מאוד על מכירת הרכב.

  • מצבר: וודאו כי המצבר תקין ובמידת הצורך החליפו לחדש.
  • פנסים ומאותתים: החליפו נורות תקולות.
  • לוח בקרה: נורות תקולות בלוח הבקרה כדאי להחליף. נורות הזהרה דלוקות מצריכות בדיקה ותיקון בהתאם.

כללי

  • אבזרים ותוספות: יש לפרק ולהסיר כל אבזר ותוספת לרכב שאינם על פי התקן והחוק. אבזרים שבורים או שלא ניתנים לחידוש יש גם להסיר.

ניקוי רכב יסודי
ניתן לבצע את עבודת הניקוי בעצמכם אם יש לכם את הזמן ואת הרצון לכך או לפנות למכונים המתמחים בניקוי רכב יסודי והכנת רכב למכירה.

קודם כל יש לבצע שטיפה מעמיקה של הרכב, שכל חלקיו החיצוניים והפנימיים יהיו נקיים מלכלוך, בוץ ואבק. הדבר נשמע ברור מאליו אבל תתפלאו כמה אנשים לא טורחים לבצע פעולה בסיסית זאת לפני מכירה.

חיצונית

  • אבק ובוץ: נקו לעומק את הרכב, חפשו אזורים נסתרים – מתחת לדלתות, מכסה מנוע, מאחורי מכסה הדלק, חריצים, כונסי אוורור וכו'.
  • חלקי פלסטיקה: את חלקי הפלסטיקה הדהויים (פגושים וכו') יש לנקות היטב ולטפל בהם בעזרת תכשיר חידוש פלסטיקה. פלסטיקה דהויה יכולה להוסיף שנים לתחושת הגיל של הרכב שלכם ולכך יהיה ביטוי במחיר המכירה.
  • פנסים ומאותתים: עדשות פנסים דהוים יש לחדש בעזרת תכשירים ייעודיים. נורות תקולות יש להחליף.
  • צבע: אם הצבע איבד מהברק שלו, טיפול עם פוליטרול לחידוש מראה הצבע יכול לעשות פלאים.
  • מדבקות: מדבקות למינהם בד"כ מהווים ביטוי אישי שלכם ויתכן שלא יהיו לטעמו של הקונה. במידת האפשר רצוי להסיר אותן.

פנימית
וודאו כי כל תא הנוסעים נקי, ללא אבק וכתמים.

  • שטיחונים וריפודים: יש לבצע שאיבת אבק מהריפודים ומהשטיחונים ולנקות כתמים במידת האפשר.
  • דשבורד ופלסטיקה פנימית: נקו היטב את כל החלקים מאבק והשתמשו בחומר חידוש לפלסטיקה הפנימית להשגת מראה נקי וחדיש.
  • ריח: תשקיעו בריחן לרכב (ישנם אפילו כאלה שמזכירים את הריח של רכב חדש). גם ריח לא נעים בתוך תא הנוסיעים יכול לדחות קונה פוטנציאלי.

תא מנוע

  • מצבר: בדקו כי חיבורי המצבר נקיים והדוקים.
  • מנוע: שטיפת מנוע יכולה לשדר תחושה טובה אצל הקונה אבל ישנם גם כאלה שזה יעלה חשד אצלם כי מנסים להסתיר נזילות שמן מהמנוע. בכל מקרה, גם אם אינכם מבצעים שטיפת מנוע מקצועית, השקיעו בניקוי תא המנוע מאבק, לכלוכים, עלים והבריקו את החלקים הפלסטיים.

בגאז':
בצעו שאיבה של השטיחים בתא הבגאז', הסירו את כל החפצים המיותרים.

 חידוש חלקי הפלסטיק ברכב
במידה וחלקי הפלסטיקה במצב תקין אך דהויים (טמבונים, מראות וחלקי פלסטיקה אחרים), או נראים ישנים, קיים מוצר בשם פוליטרול אשר מהווה מהפכה של ממש בתחום חידוש הפלסטיקה. חומרים אחרים בשוק נותנים פתרון קוסמטי בלבד (מחזיקים כמה ימים לכל היותר) מאחר והם נמרחים כשכבה חיצונית לפלסטיקה ואינם באמת מטפלים בפלסטיק או חודרים לעומקו לאורך זמן. רוב החומרים מבוססים סיליקון ושמנים למיניהם וכאמור אינם נותנים מענה אמיתי לצורך בחידוש החלקים. כמו כן רוב החומרים הללו משאירים שכבה דביקה על חלקי הפלסטיק שאינה נעימה למגע ויתרה על כך אבק ולכלוך נצמדים אליה בקלות.

הפוליטרול לעומת חומרים אלו, הוא חומר מבוסס שמן נוזלי (חומר נושא פטנט בינלאומי) המיוצר בצרפת ואשר נספג וחודר לעומקו של הפלסטיק, מחזיר את רמת הלחות הטבעית שלו ואינו משאיר שכבה חיצונית.

החומר מאוד קל לשימוש:

  • שטפו את החלקים הפלסטיים ויבשו אותם
  • מרחו את הפוליטרול עם מברשת או מטלית
  • הניחו לחומר להיספג כ-20 דקות (ייבוש מלא עד 24 שעות)
  • נגבו את העודפים בעזרת מטלית מיקרופייבר

הנוסחה הייחודית של חומר זה נועדה לחדירה וטיפול לעומק הפלסטיקה והתוצאה נותנת לנו מראה של פלסטיק חדש. מראה זה יישמר לאורך זמן ארוך והקונה של הרכב ייהנה מכך גם. עלות החומר די דומה לחומרים האחרים (היעילים פחות) ולעומת החלפת חלקים היא זניחה. מראה הפלסטיק החדש, ללא ספק יוסיף לערך הרכב ויקל על מכירתו.

גם אם אינכם מוכרים את הרכב שלכם ואתם רק רוצים לחדש קצת את המראה (זוכרים את התחושה כשהרכב היה חדש?), נסו את פוליטרול ותיהנו מרכב עם מראה חדש לאורך זמן רב.

 

יש לך שאלה?

image descriptionלחץ כאן למציאת חנות קרובה לביתך המוכרת את מוצרינו