צבע אטום לדקים

Rubbol Dek Finish

אהבתי! הוסף לבחירות שלי
צבע אטום לדקים Rubbol Dek Finish
  • צבע פרימיום אטום לדקים, עשוי בטכנולוגיה יחודית וחדישה
  • בסיס אמולסיה, שילוב של שמן ומים
  • נשאר גמיש ונושם לאחר הייבוש
  • עמיד במיוחד בתנאים קשים, לא מתקלף, לא נשבר ולא נסדק
  • עמיד מאד בשחיקה ומעניק הגנה מפני מים, קרני השמש, עובש טחב ועוד
  • צבע פרימיום אטום לדקים, עשוי בטכנולוגיה יחודית וחדישה
  • בסיס אמולסיה, שילוב של שמן ומים
  • נשאר גמיש ונושם לאחר הייבוש
  • עמיד במיוחד בתנאים קשים, לא מתקלף, לא נשבר ולא נסדק
  • עמיד מאד בשחיקה ומעניק הגנה מפני מים, קרני השמש, עובש טחב ועוד

כללי:

השם Rubbol הוא שם כללי לסדרת הצבעים האטומים של Sikkens . ה-Rubbol מיוצר על פי טכנולוגיה חדשנית ולכן ביכולתו להגן על עץ חיצוני ולשמר אותו לאורך זמן גם בתנאים הקשים ביותר כמו האקלים הישראלי, דוחה מים במידה מרבית, מגן מפני קרני השמש UV ומאפשר שכבה גמישה, נושמת ועמידה. יופייה של הצביעה ניכר לאורך זמן רב, וצביעה חוזרת מחייה ומאריכה את חיי העץ. Rubbol Dek הוא מוצר איכות לדקים חיצוניים. הפורמולציה המעולה של שמן/ אלקלייד מציעה עמידות והגנה לרוב השימושים הנדרשים. כאשר בסיס השמן הוא בעל יכולת החדירה המיטבית ובסיס האלקלייד הוא מה שמאפשר לצבע הצמדות חזקה לפני השטח, יכולת של גמישות ונשימה.

מומלץ ל:

שימוש חיצוני. צביעת דקים, רהיטי גן, ספסלים, צביעת עץ, מגרשי משחקים וכל עץ אחר הזקוק להגנה חזקה נגד שחיקה. 

סגור

הכנה טובה של פני השטח חיונית כדי לאפשר ספיגה מקסימלית בעץ. על פני השטח להיות נקיים מלכלוך ושומנים וכן אין לצבוע בשמש ישירה. אם נעשה שימוש במים, יש להניח לעץ להתייבש 48 שעות בטרם היישום. יש להקפיד לא ליישם אם צפוי גשם ב-48 השעות לאחר מכן.
 
עץ חדש - עץ חדש שיוצא מהמפעל מאופיין  בשכבת ברק הנקראת "ברק מנסרה" או Mill ,Glaze הנוצרת בתהליך ההקצעה שלו. שכבה זו הם שמנים טבעיים בעץ שצפים מעלה בשעת ההקצעה מהחום. לאחר ההקצעה שמנים אלה מתיישבים על העץ ואוטמים אותו כמעט לחלוטין ומונעים משמנים וחומרי גמר לעץ לחדור אליו ולהעניק את ההגנה שהם אמורים להעניק. יש להסיר שכבה זאת לפני כל צביעה או שימון של עץ חדש.
הפתרון המומלץ ביותר הוא שימוש בחומר מיוחד לעץ חדש  Seasonite של חברתOwatrol  היודע לחדור גם לעצים חדשים ולהעניק להם את ההגנה ואיזון הלחות הדרושה לעץ חדש ב-6 החודשים הראשונים שלו. לאחר תקופה זו העץ יהיה במצב אופטימלי לחומר גמר.  ו"ברק המנסרה" יעלם.
 
פתרון נוסף הוא, להסיר שכבה זו בעזרת מסיר גימורים Wood Stripper  של חברת Flood בדילול עם מים ביחס של 1:6 (1 חומר - 6 מים) ולשטוף היטב במים. לאחר ייבוש העץ, הוא יהיה מוכן לצביעה.
 
טיפ: לבדיקה אם העץ פתוח ומוכן לחומר גמר, ניתן לטפטף כמה טיפות מים. אם אחרי 15 שניות המים חדרו לעץ, הרי שהוא פתוח ומוכן. אם המים אינם חודרים ו"מטיילים" על גבי העץ, הרי שהעץ עדיין אטום ויש צורך לפתוח אותו.
 
עץ ישן- מומלץ לנקות ולהסיר שאריות של אבק, שמנים, תאים אפורים של העץ (עץ שהאפיר מהשמש), כתמים, לשלשת ציפורים או כל גורם מפריע אחר לחדירתו של חומר הגמר, וגם למראה של עץ נקי מתחת לחומרי גמר שקופים. ניתן לנקות את כל הלכלוכים הללו עם Wood Cleaner  או Wood Stripper  של חברת  Flood, תלוי בעוצמת הניקוי הדרושה לפי אופי הכתמים.
 
עץ עם חומר גמר ישן- כאשר אנו מחדשים גימור ישן עם גימור השונה מזה שקיים בעץ, יש להסיר את הגימור הישן, שכן הוא ימנע מהגימור החדש לחדור ולהיצמד לעץ. ניתן להסיר את כל סוגי הגימורים עם Wood Stripper של חברת  Flood או עם Dillunet  של חברת Owatrol. הסרת הגימור תנקה את העץ, תפתח את הנקבוביות שבו ותכין אותו לצביעה.
 
מריחת הצבע: לאחר שהעץ יבש ומוכן לחומר הגמר, 

  1. ערבב היטב את החומר לפני ותוך כדי העבודה.
  2. אין לדלל מוצר זה.
  3. אם יש ברשותכם יותר ממיכל אחד, מומלץ לערבב ביניהם לאחידות הצבע.
  4. כסו אזורים שברצונכם להגן עליהם.
  5. יש ליישם בטמפרטורה שבין 10-27 מעלות.
  6. אין לצבוע אם צפוי גשם ב-48 שעות הקרובות.
  7. יש לצבוע לוחות שלמים בכדי למנוע "תפר" של סימני צביעה. אין להפסיק צביעה באמצע לוח או קיר.
  8. אין ליישם בשמש ישירה.
  9. יישם שכבה אחידה של הצבע. שכבה שנייה ניתן ליישם אחרי 4-6 שעות.
  10. לאחר יישום בספריי, יש לעבור במברשת או רולר להחדרת החומר לעץ.
  11. יש ליישם שכבה ראשונה במברשת סינטטית ושכבה שניה ניתן גם ברולר או פד.

 

לפני צביעה בצבעים בהירים רצוי לצבוע בחומר בסיס כדוגמת Ecolok של חברתUGL  אשר ימנעו את תופעת הצהבת העץ.

אם יש ספק בנוגע לחומר גמר קיים, יש להסירו לפני היישום של חומר הגמר החדש. 

נתונים טכנים ומחשבון שטח

image descriptionכושר כיסוי image descriptionיישום ב image descriptionטמפרטורה image descriptionזמן ייבוש image descriptionניקוי ב image descriptionאריזה
32-44 מ"ר לגלון, תלוי בסוג ומצב העץ שכבה ראשונה: מברשת ניילון/ פוליאסטר 35-10 מעלות צלזיוס בין שכבות: 24 שעות מים חמים וסבון 1 גלון (3.78 ליטר)
שכבה שנייה: רולר סינתטי

מחשבון שטח/חומר

הכנס את גודל השטח של הפרויקט שלך במטרים רבועים.

לפרויקט זה תצרך בממוצע :

    1. למשטח שטוח, בעל צד אחד, הכפל את האורך ברוחב.
    2. למעקה, הכפל את אורך המעקה ברוחב המעקה והכפל את התוצאה ב-2.
    3. לרהיטים, מדוד את האורך של החלק השטוח הגדול ביותר ברה, הכפל אותו ברוחב של אותו חלק ולאחר מכן הכפל את התוצאה ב-2. הוסף כמה מטרים/ סנטימטרים רבועים לחלקים הנוספים של הרהיט, כמו רגליים של שולחן או ידיות ומשענת של כיסא
    4. למבנים שונים, חשב את כל השטחים השטוחים הגדולים ע''י הכפלת הרוחב באורך שלהם חבר את כל התוצאות יחד. הוסף כמה מטרים/סנטימטרים רבועים.

    יש לך שאלה?

    מוצרים נוספים מהקטגוריה:

    כתבות ומדריכים רלוונטיים